lauantai 30. marraskuuta 2019

30.11.2019 ja Takaisin suomeen.

30.11.2019

Hotellin jo puulta maistuva aamupala maistui lauantaiaamuna yllättävän maukkaalta ja sitä tulikin tankattua oikein urakalla. Tiedossa kuitenkin pitkä tauko ennen kuin seuraavan kerran saa syötyä kunnolla.

Hotellilla oli onneksi tarjolla lentokenttäkuljetus, joten ei tarvinnut miettiä taksin tilaamisia tai mitään. Lento meillä lähti vasta 14.15, joten kentälle sovimme treffit puolilta päivin. Minä menin vähän etuajassa, että voin rauhassa katsella portteja ja lähtöselvitystä. Judith lupasi tuoda opiskelijat kentälle ja olihan sitä nyt kiva katsoa kun hän halaa jokaisen opiskelijan erikseen ja toivottaa hyvää matkaa. Antaa hän vielä pusutkin poskelle. Kunnes lopulta Judith kaappaa minut halaukseen, toivottaa mukavaa paluureissua ja moiskauttaa nasevan suukon poskelle. Olin sanaton.

Sisälle lentokentälle, lähtöselvitys ja laukkujen tsekkaus ja tallustamaan kohti omaa porttia. Turvatarkastuksessa minusta löydettiin jotain ihmeellistä ja jouduin läpivalaisuun, vaikka loppujen lopuksi se oli hupparin vetoketjut. Tämän kyseisen episodin päälle nostan käsimatkalaukkua huonosti ja alaselässä naksahtaa joku ilkeästi, joten kävelen kuin ankka loppuajan. Tiedossa mukavaa matkustamista...

Lennot olivat ajallaan ja Ensimmäinen lento Torontoon meni hyvin ja vaihtoyhteys oli melkein vieressä. Vaihtoaika vain puhuttiin kaikenlaista ja odotimme. Seuraava lento Kööpenhaminaan kestikin melkein kahdeksan tuntia, mutta kuten aina; palatessa aika menee nopeammin joten ei aikaakaan kun laskeuduimme Kööpenhaminaan. Siellä lähdimme etsimään taas oikeata lähtöporttia, mikä osoittautuikin yllättävän haasteelliseksi. Loppujen lopuksi löydettiin oikea paikka ja menimmekin sitten porukassa syömään O´Learysiin. Palvelu oli kankeaa, mutta onneksi ruoka oli hyvää. Osittain ainakin.

Äkkiä meni sekin vaihtoaika, joten itselle viimeinen lennettävä siirtymä kohti Helsinkiä oli alkamassa. Lento kesti onneksi vain 1H 35Min, mutta se tuntui kaikkista pisimmältä lennolta. Loppujen lopuksi päästiin ehjänä perille takaisin kotisuomeen. Joonaksella oli vielä yksi lento edessä Kajaanin suuntaan, mutta meni kuulemma vaikka päällään seisten tässä kohtaa. Aapo meni junalla kotiin ja Rosalla oli kyyti muutaman tunnin kuluttua, joten ostin bussilipun turkuun.

Yläfemmat, halaukset, tsemppaukset, kättelyt vielä kaikille ja hyvien jatkojen toivotukset Aapolle, Joonakselle ja Rosalle ja Turkua kohti.

Reissu oli hyvä ja antoisa, vaikkakin puolet viikosta meni jetlagia vastaan taistellessa, mutta kuten Dustinille lupasin, me näemme vielä. Ensi kerralla vähän kauemmin viipyy niin kerkeää tottumaan aikaeroon. :)